vrijdag 3 januari 2014

Winterwandelen en skiën in Zermatt kerst 2013 deel 2


Maandag is het weer prachtig zonnig en ik besluit deze dag een mooie wandeling re maken. Ik start de wandeldag met een wandeling door Zermatt langs de “oude huisjes” gelegen aan de beek.

 
En wandel naar de Sunnega, de ondergrondse tandradbaan naar “Sunnega paradies”; hier heeft men een erg mooi gezicht op de Matterhorn. Iets lager onder Sunnega is een skischool voor beginners en kinderen: het Wolli skipark.

Vanaf Sunnega met het uitzichtrestaurant kan men wandelen via het mooie “altmodische” Findeln naar Zermatt; ook is mogelijk een wandeling naar Tufteren. Ik besluit eerst via de kabelbaan naar restaurant Blauherd te gaan en dan met de gondel naar Rothorn Paradise.

Hier op het terras van Rothorn heeft men een heel mooi uitzicht op de Matterhorn en het gehele gebied van 4-duizenders.


Op het terras is het goed toeven onder het nuttigen van de “Kaffé met de zelfgemaakte Kuchen”
Hier is nu door de vele sneeuw een zeer korte rondwandeling niet mogelijk.
Dit terras op 3103 m hoogte is één van de mooiste van de bergwereld rondom Zermatt.
Met de gondel ga ik weer omlaag naar Blauherd op 2571m.


 Achter het restaurant Blauherd loopt een breed pad naar de Fluhalp en naar het bergrestaurant
Fluhalp www.fluhalp.chfluhalp
Hier is het goed toeven: mooi uitzicht en buitengewoon goed eten en drinken




Ik wandel weer terug over een brede, voor winterwandelaars goed aangelegd pad, met uitzicht op de fantastische bergwereld en kom uit bij bergrestaurant Blauherd.
Hier laat ik mij in de diepe zetels verwennen. Ook hangen aan de bar is hier mogelijk bij het aanhoren van mooie rustige life-muziek.

 
 


Tijd nu voor de kabel terug naar Sunnega en dan per tandradbaan naar Zermatt.
Nu wandelen door de gezellige, drukke hoofdstraat naar Hotel Alpenrose.




 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten